Get 30% off our store with coupon code 30PERCENTOFF!
athens-2018-1
הכלפנאי, בילויים ואטרקציות

שלושה ימים של כיף באתונה

כששאלתי את מתן שלי במהלך השנה האחרונה לאן הוא היה רוצה לטוס אם היה יכול לבחור כל יעד שהוא רק רוצה, התשובה הייתה תמיד זהה: יוון. האמת, כיוון שמתן הוא מומחה למיתולוגיה ובמיוחד למיתולוגיה יוונית, אז כנראה שזה היה צפוי… בכל אופן, החלטנו להיענות לבקשתו והנה כולנו פה – באתונה.

athens-2018-3

הטיסה ליוון הייתה אמנם קצרצרה, אבל נראה שלא משנה כמה קצרה הטיסה, התורים בשדה התעופה הם אותם תורים, הציפייה למזוודות תמיד מתארכת וההגעה לארץ זרה תמיד מלווה בהתרגשות שמהולה בחשש. הפעם קיבלתי כבר מהארץ המלצות והזמנתי נהג לאסוף אותנו משדה התעופה, וזה היה נפלא. הנהג שלנו, ניקוס, המתין עם שלט שעליו השם שלנו כשהגענו לשדה התעופה באתונה, מה שהפך את ההגעה לארץ זרה להרבה יותר ידידותית.

האזור בו התגוררנו באתונה נראה ממש כמו דרום תל אביב. שכונה ישנה, בניינים בני לא יותר מ3 קומות, ללא מעליות, רחובות קטנים ואפורים עם מכולת שכונתית מדי פעם או איזה בית קפה צנוע. ההבדל הראשון ששמתי לב אליו היו הרחובות באתונה שהם הרבה יותר נקיים מבארץ. ההבדל השני והעיקרי הוא שכאן יש רכבת תחתית! ולא להאמין כמה קל להתרגל לתענוג הזה. כבר ביום הראשון שלנו קנינו לכל אחד כרטיס ל 5 ימים, שעולה 9 אירו, שנתן לנו נסיעה חופשית כמה שרק נרצה במטרו או באוטובוס.

אז איפה בילינו בשלושת הימים שלנו באתונה?

יום ראשון באתונה

נסענו במטרו לתחנת סינטאגמה, שנחשבת לתחנה יפה בפני עצמה, יש בה תערוכת תמונות וגם כל מיני פסלים ועתיקות שמצאו כשחפרו אותה. הסתובבנו בכיכר סינטאגמה, ראינו את בניין הפרלמנט, שבעבר היה ארמון המלך וצפינו בטקס החלפת המשמרות של חיילי המשמר הלאומי ליד קבר החייל האלמוני.

athens-2018-2

משם המשכנו לגנים הלאומיים של אתונה, שנמצאים ממש מאחורי בנין הפרלמנט ומהווים מקום נחמד לפיקניק או סתם לילדים להתפרק אחרי הטיסה…
athens-2018-4

הגנים פתוחים באופן חופשי לציבור, ויש בהם מגוון של צמחים, שבילים לטיול, עצים לטיפוס לילדים שובבים, פינת חי, גן משחקים ובעיקר – המון צל וספסלים.

athens-2018-8

בצד האחר של הגנים נמצא אצטדיון פאנאתינאיקו – האיצטדיון האולימפי הראשון שאירח את המשחקים האולימפיים, שנבנה לראשונה בשנת 321 לפני הספירה (!) לכבוד האלה אתנה. החלטנו להיכנס להציץ (כניסה לכולנו יחד: 17.5 אירו).
athens-2018-6

לא תיארתי לעצמי שהילדים כל כך ייהנו עד שלא ירצו לצאת!

אבל האמת, האצטדיון עושה חשק לרוץ, לקפוץ ולטפס על כל המדרגות לראות את הכל מלמעלה…
athens-2018-7

בנוסף יש במקום מוזיאון קטן בו אפשר לראות את כל אוסף הלפידים האולימפיים מכל השנים, ועוד כל מיני פריטים שקשורים לאולימפיאדה.

בקיצור, כשיצאנו משם כבר הרגשנו את כל השרירים תפוסים…

יום שני באתונה

את היום השני שלנו החלטנו להקדיש, איך לא, לאטרקציה המרכזית בעיר: האקרופוליס.
athens-2018-9(קנינו כרטיס משולב לאקרופוליס ולעוד מספר אתרים שעלה 30 אירו לכל מבוגר, לילדים הכניסה חינם, סה"כ 60 אירו).
athens-2018-12

הגענו לרחבת לאקרופוליס בשעה 10:00 בבוקר וכבר היה עמוס בתיירים מכל העולם עד כדי כך שממש היה צריך להיצמד אחד לשני כדי להיכנס. זה היה מאד לא נעים אבל לשמחתי אחרי שעוברים את הכניסה הלחץ קצת משתחרר כך שעל אף העומס אפשר לסייר במקום יחסית ברוגע.

athens-2018-10

למרות כל מה שקראתי על המקום, וכל מה שמתן סיפר לי במשך שבועות לפני הנסיעה, רק כשעמדתי ממש לרגלי הפרתנון הרגשתי ממש את העוצמה והגודל שלו!

העמודים הענקיים האלה, שנבנו לפני יותר מ 2,000 שנה וניצבים עד עצם היום הזה פשוט מרשימים! במיוחד כשמנסים להבין איך בנו את כל זה באמצעים הפשוטים שהיו להם באותה תקופה…

המשכנו להסתובב ברחבת האקרופוליס בין המקדשים השונים, כשמתן מסביר לנו בסבלנות ובאריכות על כל אחד מהם.
athens-2018-11

אפילו סיון התלהבה ולא הפסיקה לצלם ולהסריט סרטונים במצלמה הקטנה שלה לאחר שהוא סיפר לה שכל המקום הזה נבנה בעצם לכבוד בנות – החל בעיר אתונה כולה שנקראה כך על שם האלה אתנה, דרך המקדשים במקום שרובם לכבוד אלות בנות כמו מקדש אתנה ניקה, מקדש לאלת הציד והאסטרטגיה, הארכתאון שנתמך על ידי ששה פסלי נשים, ועוד, ועד לעץ הזית שמסמל את ניצחון האלה אתנה על האל פוסידון בויכוח מי יהיה פטרון העיר… הכל בנות.

athens-2018-14

מהאקרופוליס המשכנו דרך טיילת דיוניסו אראופאגיטו למוזיאון האקרופוליס החדש, שמלבד כמה סרטונים שמסבירים איך בנו את האקרופוליס היה די מאכזב ולדעתי גם מיותר. (הסתבר שמוזיאון האקרופוליס אינו כלול בכרטיס המשולב שקנינו באקרופוליס עצמה, והכניסה עלתה 19 אירו לכולנו).

athens-2018-13

המשכנו לטייל והגענו לגלידריה מתוקה (תרתי משמע) שנקראת עמי ותמי (האנס והנזל), וגם מעוצבת על פי האגדה המוכרת. הגלידה, אגב, מאד טעימה אבל ממש לא זולה…

athens-2018-15

הצצנו לכנסייהMetropolitan Cathedral of Athens  המפוארת, לפי מה שהבנתי הכנסיה הגדולה והחשובה ביותר באתונה גם כיום, שהילדים, שזו פעם ראשונה שהם נכנסים לכנסיה כלשהי, נדהמו לראות אותה מבפנים לאחר שאזרנו אומץ ונכנסנו.
athens-2018-16
אני חייבת להגיד שהיא לא מפוארת כמו הקתדרלות שראיתי בפראג, אבל בהחלט מרשימה ובשילוב עם אווירת הכבוד והקדושה ששוררת בפנים השאירה רושם חזק.

athens-2018-18

לסיום היום הנפלא שלנו ביקרנו בחנות צעצועים ענקית בת 3 קומות(!) שגילינו במקרה…

יום שלישי באתונה

את יומנו האחרון באתונה התחלנו באגורה העתיקה.
athens-2018-19(הכניסה כלולה בכרטיס המשולב שקנינו באקרופוליס).
המקום מתאים גם לחובבי ההיסטוריה כמו מתן, שיכולים לבלות בו יום שלם ולעבור מפסל לפסל וממבנה עתיק אחד למשנהו, וגם לכאלה שלא מתעניינים בכל זה בכלל, שיכולים ליהנות באגורה מסיור בטבע בינות לעצים ולצמחים. בכניסה אפילו יש שלט עם סוגי הצמחים והציפורים, כך שאפשר לנסות לזהות אותם.
athens-2018-20

אנחנו אפילו פגשנו צב, שהיווה תוספת מאד נחמדה לטיול וממש אטרקציה לילדים.

athens-2018-21

כשהגנו לאגורה החלטנו להתפצל, אמיר הלך עם אסף וסיון ואני נשארתי עם מתן שלקח אותי לסיור מודרך בהסטוריה של המקום ושל החיים היווניים של פעם, והדהים אותי בכמות הידע שיש לו בנושא.

בתוך האגורה ניתן לראות את מקדש הפייסטוס, הסטואה של אטלוס, ועוד כל מיני מבנים, כדים ופסלים עתיקים, שמתן היה חייב לקרוא כל פרט מידע לגבי כל כל אחד מהם. לשמחתי היו במקום גם הרבה ספסלים…

athens-2018-22

באגורה נמצאת גם כנסיית השליחים הקדושים (Church of the Holy Apostles), שנבנתה במאה ה 11.

יש שם גם מוזיאון נחמד (מוזיאון האגורה) שבו כל מיני פריטים מתקופת יוון העתיקה וביניהם מטבעות, חרבות, כדים, פסלים שונים ועוד.

athens-2018-23

לאחר שסיימנו לעבור על כל אלה התאחדנו כולנו חזרה להמשך היום, בו שוטטנו באזור מונאסטיראקי, בשוק הפשפשים (ששמעתי עליו הרבה אבל באופן אישי ממש לא הבנתי מה ההתלהבות), וגם ישבנו לאכול באזור בקרבת מקדש זאוס האולימפי, האולימפיון, שאפילו מתן הסכים להסתפק בצפייה עליו מבחוץ כי כבר ממש לא נשאר לנו כוח…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>