Get 30% off our store with coupon code 30PERCENTOFF!
הכל

מאל-אקצא ועד אחרית הימים

הר הבית בירושלים,
מקום קדוש ללא שום צל של ספק
גם ליהודים, גם למוסלמים.
אלה גם אלה מעוניינים לעלות להר ולהתפלל לאלוהיהם,

כל צד תובע בעלות וזכות ראשונים על המקום ועל קדושתו
אבל למי בעצם מתפללים יהודים ומוסלמים בהר הקדוש?
הרי אין "אלוהים מוסלמי" ו"אלוהים יהודי". שני העמים מתפללים לאלוהי אברהם, אביהם המשותף של ישמעאל ויצחק.

האם לא הגיע הזמן להבין שעל פי כל תורה שהיא, חיי אדם הנם קדושים יותר מההר, מהמסגד, מהכותל ומהאבנים, שהרי בני אדם הם שהעניקו לכל אלו את אותה משמעות ופרשנות עמוקה מלכתחילה?

בפרשת השבוע, "לך-לך", אנחנו קוראים על אברהם אבינו אשר לאחר שהבין שהסביבה שהוא חי בה היא סביבת שקר וחטא החליט לפתוח במסע אל עבר דרך החיים הנכונה.
האם גם אנחנו, היום, יכולים לפתוח במסע אל עבר דרך שתאפשר לנו חיים ולא אלימות אינסופית?
האם ניתן בימינו להניע גל של חשיבה שונה, נועזת וחדשנית?

האם נוכל להשכיל ולהבין שהבעיה היא לא "אלוהים" אלא הפרשנים והיחצ"נים הגרועים שקיבל במאה שלנו ושבעצם, יהודים וערבים הם אחים, בנים לאב אחד משותף שכדי להמשיך ולהתקיים אין להם ברירה אלא ללמוד לחיות יחד?

יהודה עמיחי כותב בשירו:
"כולנו בני אברהם
אבל אנחנו גם הנכדים של תרח, אבי אברהם.
ועכשיו אולי הגיע זמן הנכדים לעשות
לאביהם מה שהוא עשה לאביו,
ששבר את תרפיו ואליליו, את דתו ואמונתו.
אבל גם זאת תהיה התחלת דת חדשה. "

וחשבתי לעצמי שאולי הדת החדשה הזו, תהיה דת של שלום, אחדות וכבוד ושאולי בזכותה "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת–לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה" (ישעיהו, פרק ב) יהפוך מחזון למציאות?

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of