Get 30% off our store with coupon code 30PERCENTOFF!
פנאי, בילויים ואטרקציות

סופ"ש בגליל העליון

אחרי שנה ארוכה של קורונה, סגרים ובידודים, סוף סוף אפשר להתחיל לחזור לשגרה ולצאת מהבית. אנחנו ארזנו את הילדים, לקחנו בגדי ים, כובעים וקרם הגנה ונסענו צפונה.

אם רוצים לשלב חופשה משפחתית עם לימודים של ילד בכיתה י"ב, אין ברירה אלא לתת ללוח הבחינות שלו להכתיב את הלו"ז, ולכן יצאנו מהבית רק כשאסף חזר מבחינת הבגרות באנגלית, בשעה 14:00 בצהריים. טעות נוראית שבגללה נתקענו בפקקים מהגיהנום ודרך של שעתיים וחצי לקחה לנו קרוב ל-5 שעות.

למרות זאת בסך הכל נהנינו מהדרך, מהביחד כל המשפחה, מהציפייה לחופשה. הילדים בחרו מוזיקה ושרו, שיחקנו ופיטפטנו, והגענו אמנם מאוחר בהרבה ממה שציפינו אבל עדיין במצב רוח טוב.

התארחנו בצימר נופים בדישון, במושב דישון שנמצא ממש על גבול לבנון.

מקום נחמד עם כל מה שמשפחה צריכה – ווייפיי נהדר, קומת גלריה עם מיטות (מזרונים) לילדים, כמה מרפסות חמודות, ג'קוזי ענק, חצר גדולה עם דשא וגם בריכה קטנה.

והכי חשוב: נוף משגע מכל הכיוונים והמון שקט. היה כל כך שקט שבלילה הילדים הדליקו מאוורר כדי להירדם כי היה חסר להם הזמזום התמידי שקיים בעיר.

למחרת נסענו לשיט קייקים של אבו קיאק בסוואנה של הכנרת.

עד היום יצא לנו מדי פעם לבלות בשיט קייקים משפחתי, חוויה נחמדה ורגועה שבה כולנו יחד על קייאק גדול אחד, כל פעם מישהו אחר חותר ובינתיים האחרים שרים, שותים ומפטפטים.

מסתבר ששיט סוואנה הוא קצת שונה.

בשיט סוואנה שטים בקייאקים קטנים, שכל אחד מכיל רק אדם אחד או שניים ולא יותר, מה שאומר שאנחנו היינו צריכים להתחלק ל-3 קייקים. אז אמיר לקח את מתן, אסף היה עם סיון ואני נשארתי לבד. עוד הבדל בין שיט משפחתי לשיט סוואנה הוא ששיט משפחתי נמשך כשעה, ושיט הסוואנה אורך 3 שעות.

השיט עצמו היה בחלק של הירדן הצמוד לכנרת, זה לא דומה לאגם אלא לנהר גדול ורגוע, שמוקף עצים וצמחים, חלקם ממש בתוך המים כך שצריך לנווט ביניהם עם הקייק. מעלינו עפו ציפורים מכל מיני סוגים ובעצים אפילו ראינו מדי פעם קנים עם ציפרים מקננות.

כחלק מהשיט גם עצרנו כמה פעמים וירדנו לחוף, שם המדריך כיבד אותנו בתה חם והסביר על המקום, ההסטוריה, הצמחיה ובעלי החיים.

לסיכום, עם כל הקושי והשרירים התפוסים הייתה חוויה נהדרת!

ארוחת צהריים אכלנו במסעדת הדגים בעין גב, שהתגלתה כבחירה מעולה עם דגים טריים וטעימים, שירות נהדר ועוד מהנוף הנפלא של הכנרת שאי אפשר לשבוע ממנו.

ומשם נסענו חזרה לצימר שלנו כדי להספיק גם לנצל את החצר הגדולה, הג'קוזי יוהבריכה…

בשבת בצהריים יצאנו לכיוון הבית אבל בדרך עוד עצרנו לטייל במסלול קצרצר ויפהפה בסמוך לצומת כ"ח: שביל החידות ומצפה רן.

שביל החידות, המשקיף על הנוף הנהדר של בקעת ואגמון החולה, יישובי אצבע הגליל, עמק קדש והחרמון, והוא נמצא ביער נבי יושע ובקצהו נמצאת אנדרטה לזכרו של טייס חיל האוויר רב סרן רן כוכבא שנהרג בפעילות מבצעית במלחמת לבנון השנייה ביולי 2006. האנדרטה, העשויה ממדחף המסוק שהתרסק, מוצבת במקום התאונה.

השביל עובר בין סלעים וצמחים, כשמדי כמה מטרים מוצבים ספסלים המוצלים על ידי עצי היער הרבים. על הסלעים לאורך הדרך נעוצים שלטי קרמיקה קטנים ובהם מנוסחות שאלות הקשורות לגיאוגרפיה ולעברו של האזור. התשובה לכל שאלה נמצאת בסלע הסמוך אליה, וכל שאלה מתחילה באחת האותיות המרכיבות את שמו הפרטי ואת שם משפחתו של רן.

הגענו הביתה עייפים אך מרוצים, אחרי שהספקנו גם לעצור לכנפה מתוק וטעים בנצרת.