Get 30% off our store with coupon code 30PERCENTOFF!
belgrade-2018-61
הכל

סיור רגלי במרכז העיר בלגרד

אתמול בערב ביקרנו אצל גיסי וגיסתי המהממים שגרים בבלגרד, יואב וסניה, וגם יצאנו עם סניה לסיבוב שבו היא הראתה לנו קצת מהעיר בחושך וסיפרה לנו כל מיני סיפורים ועובדות על בלגרד. כדי להמשיך את ההיכרות עם העיר, הבוקר נפגשנו עם יואב שעשה לנו סיור רגלי. הוא הראה לנו כל מיני מבנים והסביר לנו עליהם, סיפר לנו על ההסטוריה של בלגרד ושל סרביה כולה, ועוד.

belgrade-2018-62

שווה שיש גיס שהוא מדריך טיולים. 😊

קודם כל יואב לקח אותנו לכנסיית סאווה הקדוש, שהוא בעצם מייסד האומה הסרבית. היא נבנתה דווקא במקום שבו היא נמצאת כיוון ששם פיזרו העותומאנים באופן אכזרי את אפרו של סאווה לאחר שרצחו ושרפו אותו בשנת 1595.

belgrade-2018-63
אבן הפינה של הכנסיה הונחה בשנת 1895 ומסיבות שונות בנייתה טרם הסתיימה עד היום… כשתושלם הבניה, זו עומדת להיות אחת הכנסיות הגדולות ביותר של הכנסייה האורתודוקסית המזרחית בעולם כולו.

belgrade-2018-66 belgrade-2018-65 belgrade-2018-64
אבל בינתיים, כמו שכתבתי, הכנסיה החדשה עדיין לא גמורה וזו שפעילה היא כנסיה קטנה שעומדת לצידה, שהיא בעצם הכנסיה המקורית והמקום המדוייק בו פוזר אפרו של סאווה.

belgrade-2018-69

ראינו את בניין בית המשפט הגבוה, שנמצא בבניין שבו פעם היה הדואר המרכזי, ויואב הסביר לנו שבסרביה כאשר רוצים להעביר חוק כלשהו הוא צריך קודם לקבל אישור של ביהמ"ש ורק אם אושר ניתן להעלות אותו להצבעה בפרלמנט, ולא כמו אצלנו בארץ שזה הפוך…

belgrade-2018-70

ראינו את בנין הפרלמנט שם יושבים המחוקקים וראש הממשלה. ראש ממשלת סרביה כרגע היא אנה ברנביץ', לסבית מוצהרת, כנראה הראשונה בעולם.

belgrade-2018-71

עוד סיירנו ברחוב קראיה אלכסנדרה, רחוב ארוך עם חנויות בשני צדדיו שבו המקומיים נוהגים לערוך את הקניות שלהם.

belgrade-2018-81

סיירנו בעוד המון מקומות, לא הכל אני זוכרת כרגע וגם לא הכל צילמתי, אבל גיליתי עיר ממש מרתקת ששווה לבקר בה, ולא לוותר על סיור מודרך עם מישהו מקומי שיכול להסביר בהרחבה על כל דבר.

אגב, זו ההזדמנות שלי להזהיר מכייסים! אותנו ניסו לכייס בזמן שהלכנו סתם ככה ברחוב לא ראשי במיוחד, השיטה שלהם היא ללכת בקבוצה, לגרום לתיירים להצטופף ותוך כדי זה לפתוח את תיק הגב ולקחת מה שיש. לשמחתי אני הרגשתי בהם והם הספיקו רק לפתוח לי את התיק ועדיין לא לקחו שום דבר.

belgrade-2018-72
בהמשך היום ביקרנו בבית הנסיכה לוביצ'ה Ljubica, שהייתה אשתו של הנסיך מילוש (הם התגוררו בנפרד, הנסיך גר ב Topcider) כך שזה הבית בו היא התגוררה עם ילדיהם.

זהו אחד המבנים העתיקים ביותר שנשמרו בבלגרד, הוא נבנה ב-1829, משפחת המלוכה התגוררה בו משנת 1831 ועד 1842, ומאז שנת 1980 משמש כמוזיאון.

belgrade-2018-73 belgrade-2018-74 belgrade-2018-75 belgrade-2018-78 belgrade-2018-79 belgrade-2018-76

אני חייבת להגיד שמבפנים הבית אינו מפואר כפי שהייתי מצפה שיהיה ביתה של נסיכה, אבל בכל זאת היה מעניין לראות איך המקום היה מרוהט ולקרוא את ההסברים על אורח החיים לפני כל כך הרבה שנים. חדרה של הנסיכה היה היחיד בבית שהיה בו אגן רחצה, חדר האורחים שמבודד על ידי עוד חדרון כדי למנוע האזנות, הרחבה המרכזית בה הם היו מתאספים במשך היום או בשעת אירוח. אין מטבח בבית כי המשרתים היו מבשלים בחוץ, אין שולחנות אוכל כי הם היו אוכלים על מגש שמונח על הברכיים, ועוד.

belgrade-2018-77

זו התמונה היחידה שנותרה של הנסיכה. על ידה עומד בנה ששכחתי את שמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>