Get 30% off our store with coupon code 30PERCENTOFF!
הכל

טובים השניים – המופע

אתמול נסעתי ביחד עם אחותי למופע "טובים השניים" של עו"ד בני דון יחייא. על ההזמנה היה רשום "מופע הומוריסטי על זוגיות" ואנחנו חשבנו שמי כמונו מתאים למופע מהסוג הזה, ולקצת צחוק טוב על הזוגיות וחיי הנישואין שלנו?

כששמעה אמי שאנחנו עומדות לצפות בעו"ד דון יחייא היא התלהבה ואמרה שהיא נהגה להאזין לו ברדיו וגם קראה את הטור שלו בעיתון ושהיא מאד אוהבת את האדם החכם והמצחיק הזה.

גם הביקורות שקראנו היו נהדרות: "צחקתי כמו משוגע. מעצמי צחקתי" (ירון לונדון), "מופע מרגש, מצחיק ומשעשע" (גילה אלמגור), "סיפורים מפתיעים, ערב בכיף" (יורם טהר לב), "מופע שופע קסם" (גבי גזית), ועוד…

 

מיד כשנכנסו לאולם שמנו לב שהקהל, רובו ככולו, הורכב מזוגות בגיל העמידה כשאנחנו הורדנו את ממוצע הגילאים בצורה משמעותית ביותר. הדבר גרם לנו לאי נוחות מסויימת אבל כבר מצאנו את מקומותינו והחלטנו, כמו שאומרים, לתת למופע צ'אנס.

ואז הגיע עו"ד דון יחייא. גבר נאה בשנות ה 70 שלו לדעתי, במקצועו הוא עו"ד לענייני משפחה וליתר דיוק – גירושין. הוא סיפר לנו שלקוחותיו הם המפורסמים והעשירים בארץ. (כשפשפשתי קצת בעיתונות מאוחר יותר גיליתי שגם כל אותם 'סלבס' שהמליצו על המופע – נכללים ברשימת הלקוחות המפורסמים שלו…).

המופע עצמו היה חביב, הכיל קטעי סיפור מפתיעים ובדיחות קרש מוכרות בשילוב פנטסטי עם מעט מוזיקה.

המבוגרים שישבו בקהל נהנו מאד, צחקו ושיתפו פעולה עם השאלות ששאל דון יחייא מעת לעת.

אבל מי שהאזין לתוכן הדברים יכול היה לשים לב לכל אורך המופע שעו"ד דון יחייא הוא אדם שוביניסטי ומיושן מלא בדעות קדומות.

90% מהבדיחות היו על חשבונן של נשים, בדיחות משפילות שכאשה קוממו אותי מאד, במיוחד שדון יחייא לא טרח לאזן אותן עם בדיחות על המין השני שהוצג כנבון ושקול בהרבה.

לנשים לפני חתונה, למשל, המליץ העו"ד הנכבד ללכת לכותל – על מנת ללמוד לדבר לקיר.

לגבי הגברים, לעומת זאת, סיפר שבמהלך חופה כלשהי ראה גבר מקפל את שולי מכנסיו. כששאל אותו לפשר הדבר, הסביר לו הגבר שאמו למדה אותו תמיד להיזהר על המכנסיים לפני שהוא נכנס לבוץ…

הנה עוד כמה מהתובנות וההמלצות ששיתף עמנו דון יחייא במהלך המופע:

* הוא גורס שהסכם ממון זה דבר חשוב, אבל איננו ממליץ עליו בנישואין ראשונים. עלול להיגרם לזוג נזק מהעיסוק בשאלות הקשות האלו לפני הנישואין.

* בני דון יחייא הוא חסיד של חיי הנישואין. עדיף, לדעתו, עבור ילדים לחיות בבית עם ויכוחים ומריבות, ובלבד שההורים לא יתגרשו.

* אם כבר רוצים ומחליטים להתגרש, עדיף לחכות שהילדים יגדלו.

* את הגברים הוא מזהיר שנשים משתמשות לא פעם ב"כלי" של תלונה שקרית על הגבר כאלים, בכדי ליצור לעצמן יתרון במאבק הגירושין.

ואחרי שכל זה נאמר, עלי לציין שדון יחייא הוא גרוש מאושר, כדבריו…

לסיכום, על אף הבדיחות המצחיקות ועשרות הסיפורים, יצאתי מאד מתוסכלת ועצובה.

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of