Get 30% off our store with coupon code 30PERCENTOFF!
הכלפנאי, בילויים ואטרקציות

מסע בנאות קדומים

אתמול בילינו יום רגוע בבית, רק אחר הצהריים נפגשנו למנגל פסח עם כל המשפחה שהכיל כמובן בעיקר בשר, כי זה מה שיש.

אני אוהבת את החגים הארוכים שמאפשרים לנו להיפגש עם כל האחים והאחיות והמשפחה, ליהנות ביחד, לפטפט ולהשלים פערים בשעה שהילדים משתוללים בחצר. במיוחד כעת כשהילדים שלי כבר גדולים ולא צריכים השגחה צמודה…

ואחרי שאתמול היינו במנוחה, היום יצאנו על הבוקר למסע בשמורת הטבע נאות קדומים.

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מגיעים לנאות קדומים, שנמצאת באמצע הדרך בין תל אביב לירושלים ממש בסמוך ליער בן שמן כלומר קרוב מאד אלינו לרחובות. זוהי שמורת טבע קסומה, פארק שהוא מעין מסע קדום אל ארץ התנ"ך, המשתרע על פני 2,500 דונם ובו נשתלו צמחי ארץ ישראל העתיקה, נחפרו ונשזרו מתקנים חקלאיים קדומים הכל כדי להמחיש את התקופה של העת ההיא.

והשנה פורסם שבחול המועד הפארק מזמין את האורחים למסע אל ארץ ישראל הקדומה בעקבות העולה לרגל. את זה היינו מוכרחים לראות בעצמנו.

מסענו התחיל בסרט קצר בן 7 דקות, בו צפינו בכפר קטן בבגדד, כפר של דייגים שמחליט לשלוח שליח מצווה – עולה לרגל – לארץ ישראל. על השליח מוטלת המשימה הקשה להביא מתנות לכל חבריו בכפר וגם כמובן לעלות לירושלים.

אחרי הסרטון קיבלנו מפה של הפארק ויצאנו למסענו.

במהלך המסע, בין השבילים והצמחים הנפלאים בשמורה (הילדים ואנחנו מאד אהבנו ללכת בהם ולקרוא את השמות וההסברים שהיו מוצמדים לכל צמח ועץ), פגשנו בעלות מלאכה קדומות כקולעת סלים, כדרית, אורגת בדים ועוד. כל אחת מהן הדגימה לנו את מלאכתה, הציגה את מרכולתה וסיפרה את סיפורה, וכן את סיפור מפגשה המוזר עם עולה לרגל מסתורי אשר ביקר בסדנתה…

בסיום המסלול המרתק הגענו לרחבה ענקית לחופו של אגם גדול, ושם צפינו בהצגה המקסימה והמשעשעת "שובו של עולה הרגל" שבמהלכה זכינו סוף-סוף לפגוש את עולה הרגל, בעקבותיו הלכנו במשך כל היום, פנים אל פנים.

בנוסף לכל אלו, היו בפארק גם סדנאות יצירה, מתחם בעלי מלאכות קדומות אמיתיות שהדגימו ונתנו לילדים להתנסות, מתחם הרפתקאות וחבלים, מתחם ג'ימבורי לקטנטנים, פינת חיות משק, מתחם מתקנים חקלאיים קדומים וטיול ברכבת הפארק (בתוספת תשלום).

פעילות מקסימה ומומלצת ליום שלם של כיף, טבע וארץ ישראל הישנה והטובה!!

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of