Get 30% off our store with coupon code 30PERCENTOFF!
ארה"ב עם ילדיםהכל

3 ימים בסן פרנסיסקו

סן פרנסיסקו, איזו עיר מדהימה! המבנים בה צבעוניים ומיוחדים, הרחובות שעולים ויורדים בשתי וערב מטורף ובכל זאת מלאים ברוכבי אופניים שמדוושים בכושר מפתיע, האנשים, כל כך מגוונים – כולל אותם רוכבי אופניים שציינתי קודם – הרבה תיירים כמובן אבל גם בעלי עסקים מעונבים בחליפות, צעירים בבגדי ספורט, הודים, סינים, להט"בים ועוד, וכמובן, גם לא מעט קבצנים… ובנוסף לכל אלה עוצמתו המרהיבה של האוקיינוס שניתן להבחין בו כמעט מכל נקודה בעיר. 061016-3

כשסיפרתי לילדים שאנחנו עומדים לטוס לארה"ב, כל ילד נתן לי רשימה של מקומות שהוא רוצה לבקר בהם. ברשימה של מתן היו מספר רב של אתרים בסן פרנסיסקו ובסביבתה. הסתבר שעלילתה של סדרת הספרים שהוא קורא מתרחשת שם ושהוא ממש מתמצא בהיסטוריה של האזור… למעשה, אני אפילו הפסדתי בכמה ויכוחים איתו במהלך הימים ששהינו בסן פרנסיסקו (מי יודע איפה נמצא הר דיאבלו?), ולמרות העליות וההליכה הקשה מאד בעיר הילד פשוט פרח כל עוד היינו בה.

061016-4
כיוון שהאינטרנט פה גרוע מאד אספר ממש בקצרה על האתרים שביקרנו בהם בסן פרנסיסקו המדהימה.

061016-2
התחלנו את הביקור שלנו בסן פרנסיסקו בסיור רגלי בעיר, בו בין השאר התרשמנו מהבניה המיוחדת והצבעונית, מפארק לאפייט המשקיף לים והמתקנים הנחמדים הוא מציע לילדים (ואפילו לא ירד גשם כך שהילדים גם נהנו לשחק בהם),

061016-5
המשכנו את הסיור בעליות המחרידות אל תצפית מהממת נוספת, הפעם ברחוב ואלחו (Vallejo) המפורסם,

061016-6
שם גם יצא לנו לשוחח עם מספר מקומיים ולשמוע מהם על בעיות החניה שלהם ברחוב… מסתבר שיש בעיות שקיימות בכל מקום…

061016-8061016-9
סיימנו את הסיור הרגלי שלנו באפיסת כוחות מוחלטת במגדל קויוט (Coit tower), אבל לא ויתרנו על העליה במעלית ותצפית 360 מעלות על כל העיר מלמעלה…

061016-10
כשכבר לא היינו מסוגלים לעמוד על הרגליים, החלטנו להמשיך ברכב.

המאפיין הבולט ביותר של סן פרנסיסקו הוא גשר הזהב, לכן החלטנו כבר ביום הראשון שלנו בעיר לנסוע להתרשם ממנו וגם לחצות אותו כמובן (אגב, זה כרוך בתשלום, כיוון שמדובר בכביש אגרה – הם יודעים לעשות כסף בסן פרנסיסקו…).

061016-11
חצינו את הגשר המפורסם והמשכנו לנסוע אל העיירה היפהפיה סוסליטו.

061016-12
זו עיירה קטנה ומהממת, במיקום חלומי על הר או גבעה על החוף, הכביש היחיד שעובר שם הוא כביש מפותל בין עצים ווילות מרהיבות ביופיין שמרוב התפעלות שכחתי לצלם ולצערי אין לי אפילו תמונה אחת מכל המקום המדהים הזה, גרים שם כל מיני עשירים וסלבים וגם זיהינו כמה מהם אבל כמובן שכבר שכחתי מי אלה היו…

בכל מקרה, אנחנו הסתובבנו קצת עם הרכב בעיירה ואז המשכנו עד הטיילת שגם היא יפהפייה אבל הרבה יותר מסחרית ושם אכלנו במסעדה לא זולה בכלל אבל מומלצת מאד.

ביום השני שלנו בסן פרנסיסקו יצאנו לטייל בפארק הגולדן גייט.

061016-13
עכשיו, לאחת כמוני שפארק בשבילה זה מקום כמו הספורטק או מקסימום פארק הירקון, זו הייתה חוויה מכוננת להגיע לפארק שאפשר להשוות את המפה שלו למפת העיר שבה אני חיה… ובקיצור – מדובר במקום עצום בגודלו ומדהים ביופיו. ברכב אפשר לנסוע בו שעות וליהנות מיפי השבילים, הצמחיה וכל מה שמסביב.

061016-19061016-14
אנחנו בחרנו לבקר בגן התה היפני שלהפתעתנו היה פתוח בחינם למבקרים באותו בוקר.

061016-15061016-16
נכנסנו ופשוט נתנו לילדים, כל אחד בתורו, להוביל אותנו בין שבילי הגן.

061016-17061016-18
לאחר שיצאנו מהגן היפני המשכנו ונכנסנו לקונסרבטוריון לפרחים עם אגף הצמחים הטורפים שלו.

061016-21
הבנים התלהבו מכל צמח וצמח שראינו שם!

061016-22061016-23
טורף או לא, קראו כל שלט וסקרו כל קוד שניתן לסרוק ולמצוא עליו פירוט בגוגל.

061016-24061016-25061016-26
כל מי שחושב שצמחים לא מעניינים ילדים – שיחשוב שוב.

אבל בזה לא הסתיימו חוויותינו המרתקות ליום זה.

061016-27
את ארוחת הצהריים אכלנו במסעדת יער הגשם, שבאזור הטיילת. מסעדה יוצאת דופן שמעוצבת כמו סוואנה אמיתית.

061016-28
לא זולה, אבל שווה ביקור.

ואז, שבעים ומרוצים, עלינו לשיט לבית הכלא המפורסם בעולם – אלקטרז.

061016-29
כיוון שאני אדם מאורגן כמובן שהכנתי מראש מחקר קטן על המקום, ובזמן ההמתנה לשיט סיפרתי לילדים בעברית על אלקטרז, מתי הוקם ומתי פורק ומדוע, על אסירים מפורסמים והכי מעניין – בריחות מפורסמות מהמקום וסרטים שאלקטרז כיכב בהם.

061016-30061016-31
העובדה שסיפרתי להם את כל זה התגלתה כדבר טוב פעמיים – הפיגה את השעמום בזמן ההמתנה, ונתנה להם הרבה חומר למחשבה ולדמיון כשהיינו בפנים, כי הרי המקום כיום איננו מאוכלס או מרוהט, וגם השילוט איננו בעברית… בסופו של דבר אני חושבת שהביקור באלקטרז היה מאד עוצמתי עבור הילדים והם נהנו ממנו מאד.

061016-32061016-33
אני עצמי הרגשתי אכזבה קלה על כך שהרבה חלקים מהאי היו חסומים למבקרים והביקור התאפשר רק באזורים מצומצמים ביותר.

061016-34
ביום השלישי שלנו בסן פרנסיסקו החלטנו לבקר ברחוב שמייצג את העיר יותר מכל: רחוב לומברד, הלא הוא הרחוב המפותל ביותר בעולם. מימיי לא ראיתי רחוב כל כך יפה ומטופח כמו רחוב לומברד!

061016-35
קשה להאמין שבצידי הרחוב הזה ניצבים בניינים ובהם גרים תושבים שחיים את חייהם, קמים בבוקר ויוצאים לבי"ס ולעבודה, הולכים לסופר ומשליכים את האשפה. ואם כבר מזכירים אשפה – העיר הזאת פשוט נקיה! בטח בהשוואה לעיר שלי – רחובות – שבימים אלה ממש מתחוללת בה "מחאת הזבל"…

061016-37
מרחוב לומברד המשכנו והלכנו להסתובב קצת בצ'יינה טאון ואף אכלנו ארוחת צהריים כשרה בסמטאותיה, אח"כ נסענו לאזור האופרה ובית העיריה המפוארות,

061016-36
ונפרדנו מסן פרנסיסקו לשלום בתצפית פרידה מראש גבעות התאומים מהן התבוננו בפליאה פעם אחת אחרונה על העיר כולה ועל הים האדיר המקיף אותה.

061016-39061016-38

סן פרנסיסקו, אני כבר מתגעגעת.